Karlijn in Canada

Aangekomen in Grand Falls

Gister was het dan zo ver. Om 3 uur 's nachts heb ik afscheid genomen van Jonneke en Ellis en daarna ben ik met mam en pap vertrokken naar Schiphol. Bij het inchecken van de bagage begonnen de eerste problemen al. We werden op en neer gestuurd tussen de balies omdat ze onze bagage niet in konden checken. Na een tijdje 3 balies te bezetten is het toch gelukt en moest ik, samen met de 5 andere die gister vlogen, afscheid nemen van mijn ouders. Het was lastig om afscheid te nemen, maar ik had heel veel zin om eindelijk naar Canada te gaan.

De eerste vlucht ging zonder problemen en we kwamen netjes op tijd aan in Frankfurt. Hier splitsten we alweer op in 2 groepen, want 2 studenten vlogen naar Toronto terwijl de rest naar Montreal vloog. We hadden een uur voor onze overstap dus heel veel tijd was er niet. We kwamen zonder problemen door alle controles heen en konden meteen achteraan in de rij aansluiten om te gaan boarden. Helaas waren er andere passagiers die later kwamen. Dus we vertrokken met een vertraging van 30-40 minuten.

Na iets meer dan 8 uur vliegen kwamen we in Montreal aan. Hier hadden we eigenlijk weer een overstap van een uur, maar door de vertraging hadden we nog maar 30 minuten voordat de vlucht vertrok. Die heb ik dus ook niet gehaald. We zijn langs immigration gestuurd om te laten zien dat een toeristenvisum voldoende was om naar school te gaan. Normaal gesproken heb je daar namelijk een studentenvisum voor nodig, maar de aanvraag is nog niet goedgekeurd. De vrouw achter de balie vroeg alleen aan de andere drie voor papieren en niet aan mij. Dit zorgde ervoor dat ik daarna nog een keer apart werd gehaald voor een tweede inspectie waar ik weer opnieuw moest vertellen dat een toeristenvisum voldoende was. Toen ik hier doorheen was ben ik mijn vlucht om gaan boeken.

Ik heb de vlucht kunnen nemen die 6 uur later vertrok. In tegenstelling tot de 3 andere die pas de volgende ochtend via een extra vlucht naar hun bestemming konden vliegen. Ik kwam om 10 's avonds lokale tijd aan in Fredericton, 3 uur 's nachts Nederlandse tijd. Hier stond mijn gastgezin me op te wachten met een spandoek en een vlag en ze waren super blij dat ik er was. Nadat we mijn koffers van de band hadden gehaald zijn we begonnen aan de autorit naar huis, die duurde ook nog eens meer dan 2 uur. Dus na 27 uur wakker te zijn geweest was ik heel blij dat ik meteen kon gaan slapen toen ik aan kwam.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active