Karlijn in Canada

Mijn eerste week

Mijn eerste week in Canada zit er alweer bijna op. Dus ook mijn eerste schooldagen. En ik heb al gemerkt dat een Nederlandse middelbare school en een Candese highschool op sommige punten best veel van elkaar verschillen. Zo luisteren ze in Canada elke ochtend naar het volkslied en hebben ze maar 5 vakken waar ik er in Nederland soms 8 had. En ze hebben minstens 8! schoolbussen. En ja, het zijn die gele bussen die je ook in de films ziet :)

Donderdag heb ik ook voor het eerst een ijshockey wedstrijdje gezien. Het was geen officiële wedstrijd met professionals, maar het was wel het echte Canadese ijshockey met alle kleding die daar bij hoort. En morgen mag ik het ook proberen! We hebben de hele uitrusting bij elkaar kunnen vinden. Dus hopelijk struikel ik niet over mijn eigen stick :) En ik mag meteen in het grote stadion spelen waar ook de echte wedstrijden plaats vinden.

Verder is alles in Canada gewoon groot. De wegen, supermarkten, voedselverpakkingen en auto's. Veel mensen hier rijden een pickup truck dus de wegen moeten ook wel breder zijn. En wat ze hier een smalle weg noemen zou in Nederland een tweebaans weg zijn.

Verder zijn ook de afstanden groot. Want toen ik zaterdag met mijn gastgezin naar een babyshower ging moesten we een half uur rijden. Dit is niet lang, maar we zaten nog steeds in hetzelfde dorp! Het was zo erg afgelegen dat zelfs telefoons er geen bereik meer hebben. Zaterdag avond hadden we de verjaardag van mijn gastzus. Ze is 17 geworden dus er kwamen allemaal vriendinnen en het was echt super gezellig.

Zondag heb ik de andere internationale studenten ontmoet. We hebben toen allemaal Candese gerechten geproeft, want ieder gastgezin moest hun lievelingsgerecht maken. Daarna hebben we gevoetbald. Ook dit was weer ver weg van de bewoonde wereld in een schuur. Maar het uitzicht dat we hadden was geweldig want we zaten halverwege de berg. Dus we konden het dorp zien liggen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active