Karlijn in Canada

Kerstdinner

Deze week was een hele drukke week op school. Maandag werd namelijk bekend gemaakt dat de kinderen groep 1 tot en met groep 6 een week eerder vakantie krijgen vanwege het aantal corona besmetting in de provincie. Dus het kerst diner moest een week naar voren worden gehaald. Dus we hadden best veel werk te doen in een keer. We moesten namelijk voor meer dan 500 mensen kalkoen met stuffing, aardappelpuree en wortelen klaarmaken. En als nagerecht appel-kruimel toetje met vanille ijs. En dit moest allemaal op vrijdag geserveerd worden.

We kregen het nieuws maandag na school te horen, dus toen we dinsdag op school kwamen moesten we tijdens mijn eerste les, koken, alles voorbereiden voor het kerst diner. We hebben alle nieuwe pannen, afgewassen. En al het bestek, messen en het andere kookgerei afgewassen aangezien dat maar 1 keer in het jaar wordt gebruikt. Ook hebben we de ovens uitgebreid schoongemaakt zodat de docent er de rest van de dagen kalkoen in kon maken.

Op woensdag hebben we de aardappels en wortels geschild en gesneden. Hier hebben we twee en een half uur over gedaan met 3 klassen. We waren met ongeveer 40 leerlingen aan het werk. En er hebben er zeker 5 in hun vinger gesneden. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat er niemand in zijn vinger zou snijden aangezien sommige pas 15 zijn en er niet uitzagen alsof ze echt wisten wat ze aan het doen waren. De rest van de woensdag hebben ik gewerkt aan het plannen van de thema week van de volgende week en de posters voor de themaweek van deze week. Ook moesten we de posters voor het kerst diner veranderen.

Donderdag hebben we het appel-kruimel toetje voor bereid. We moesten heel veel appels schillen en snijden. Ook hebben we de stuffing gemaakt en de groente daarvoor gesneden. En op vrijdag was het eindelijk zo ver. 'S ochtends hebben we de aardappelen en wortels gekookt en de aardappelen gepureerd. En om 11 uur zijn we begonnen met het serveren van het eten aan de jongste kinderen. En uiteindelijk om 1 uur waren we klaar met het serveren van het eten en konden we zelf ook gaan eten. Het was echt een goed kerst diner. Ik vond zelf vooral het nagerecht lekker :)

Ik heb dit weekend de laatste cadeautje voor onder de kerstboom ingepakt dus ik ben helemaal klaar voor de kerst. Ook is op zondag de broer van Julie met zijn familie gekomen. Zij blijven hier tot donderdag en gaan dan voor de kerst weer terug naar de verenigde staten. Gelukkig zijn de coronaregels hier nog zo dat we met 20 kunnen zijn voor de kerstdagen, dus hopelijk hebben we een beetje een normale kerst.

En Julie haar tape is op.

Marlène

Hele fijne kerstdagen en een goedje roetsj ? Marcel en Marlène

PS zo leuk om je verhalen te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt!

Oma Leunen

Druk gehad voor de kerst, lekker gegeten. Ik hoorde van je pap dat je veel sneeuw zou krijgen. Hier gelukkig nog niet. Ik zit ook veel thuis vanwege Corona. Ik heb wel de boosterprik gehad. Maar we hopen toch mooie kerstdagen te hebben. Jij ook mooie kerstdagen en bedankt voor je verhaal. Tot de volgende keer, doei, Oma