Karlijn in Canada

Kerstvakantie

De tweede week van de vakantie voelde iets meer als vakantie, dinsdag kregen we namelijk de negatieve test resultaten terug. Dus de rest van de vakantie heb ik iedere dag met vrienden af kunnen spreken. Het was heel fijn om weer andere mensen te zien en de deur uit te kunnen. Al was het soms wel heel koud en kon ik nauwelijks mijn voeten nog voelen. Het was stukken betere dan thuis ziek op bed liggen. IJshockey ging helaas nog niet door omdat er in de week dat ik ziek was, iemand positief is getest nadat die hockey heeft gespeeld. Er was daarom geen hockey om te voorkomen dat mensen die corona hadden gekregen nog meer mensen konden besmetten.

Woensdag avond konden we eindelijk weer het water uit de kraan drinken. Dat betekent dat we dus voor de eerste 5 dagen van 2022 het water moesten koken voordat we het konden drinken of water in plastic flesjes kopen. Dus het was heel fijn om weer gewoon water uit de kraan te kunnen gebruiken. Het verbaasde me dat het 5 dagen duurde voordat het probleem was opgelost, maar dat het water nooit compleet was afgesloten.

School is weer begonnen maar ik zit helaas nog steeds thuis. De komende 2 weken hebben we namelijk online les. Ze verwachten dat daar zeker nog een week bij komt dus dan zitten we tot het eind van dit semester online. Dat betekent ook dat alle schriftelijke toetsen niet door gaan. In plaats van toetsen krijgen we nu projecten om het vak mee af te sluiten. Ik hoop wel dat we daarna het nieuwe semester gewoon op school kunnen beginnen. Het volleybal seizoen gaat binnenkort als het goed is ook beginnen dus ik hoop heel erg dat we tegen die tijd weer op school kunnen trainen en wedstrijden spelen.

Verder heeft het afgelopen week ook weer flink wat gesneeuwd. Op de meeste wegen blijft de sneeuw nu namelijk ook liggen. Alleen op de snelweg en grote doorgaande wegen zijn de bandensporen sneeuwvrij. De sneeuwhopen in het dorp moesten zelfs afgevoerd worden omdat ze te groot werden. Verder zijn parkeerplaatsen omringt met sneeuwhopen van gemiddeld 2 meter hoog en hier en daar een sneeuwberg van ongeveer 4 meter hoog. Bijna iedere dag zie je wel ergens een strooiwagen rond rijden. Ik weet alleen niet hoeveel zin dat nu nog heeft aangezien het hier nu -25 graden is terwijl de zon schijnt en het 12 uur 's middags is. Het zal dus ook niet heel veel warmer worden vandaag.

Reacties

Reacties

Oma Leunen

Een goed nieuwjaar, het komend jaar 2022. Dat je weer naar school kunt. Ik heb van oud op nieuw gekaart met Door, de oude buurvrouw van de Scheiweg. Ik sta zelf op de lijst voor een nieuwe heup, maar dat kan nog wel een half jaar duren. Ik zou zeggen succes in Canada. Tot ziens.

Pappsie

Leuk verhaal, maar heb je ook z’n leuke foto’s. ?

Karlijn Cornelissen

Dankje, fijn dat je ook een leuk oud en nieuw hebt gehad en hopelijk kun je zo snel mogelijk een nieuwe heup krijgen.

Karlijn Cornelissen

Ik heb gister een aantal nieuwe foto's erop gezet. Ze staan onder andere onder Kerst, Natuur en Candese activiteiten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active