Karlijn in Canada

Weer in lockdown

De eerste week online school zit er weer op, er komen er helaas nog wel 2 bij aangezien we hier in lockdown zitten. Dat betekent dus online les, geen sporten en geen bezoek. Ik mag dus de komende 2 weken met niemand afspreken en ijshockey gaat ook niet meer door. Verder zijn hier nu ook de restaurants, kappers en de schaatsbaan buiten dicht. Hopelijk betekent hier een lockdown van 2 weken ook echt een lockdown van 2 weken en is het niet zoals in Nederland waar er telkens weer weken aangeplakt worden.

Het einde van het eerste semester komt eraan, het is namelijk over 2 weken afgelopen. Dat betekend dus ook dat ik de vakken die ik nu heb af moet sluiten en aangezien we voor die tijd niet meer naar school gaan, krijgen we nu allemaal opdrachten en werkstukken die we in moeten leveren. Dus het is best druk op dit moment.

Dit weekend Had Julie zin om te koken en bakken. We hadden een bananenbrood, twee melasse taarten, twee shepherd's pies, chili con carne, en spaghetti. Dit duurde bijna de hele dag, alhoewel we wel uitgeslapen hadden. Het verbaasde me hoe makkelijk het was om de spaghetti te maken. En het was vooral makkelijk omdat ze een pastamaker hebben. Het drogen van de spaghetti duurde nog wel het langst.

Verder zijn we dit weekend ook gaan sneeuwschoenwandelen (snowshoeing). Het lijkt een beetje alsof je een kunststof plaat onder je schoenen hebt gebonden. Hierdoor zak je niet zo diep in de sneeuw. Er zijn hier in het bos achter het huis paden die gemaakt zijn om te gaan sneeuwschoenwandelen, dus dat loopt iets fijner dan dwars door de sneeuw heen. We zijn ook dwars door de sneeuw heen gegaan om van het ene pad naar het andere pad te komen en we zijn een stuk dwars over een open veld gelopen. Omdat bijna alle verse sneeuw weg was gewaaid, zakte je nauwelijks in de sneeuw. We zijn ook weer naar de grens met de verenigde staten gelopen en daar hadden we een best mooi uitzicht.

Er is de afgelopen tijd best veel sneeuw gevallen. Het sneeuwt namelijk bijna om de dag en als het sneeuwt dan stopt het ook niet zomaar. Meestal sneeuwt het de hele middag, maar soms begint het 's ochtends al en sneeuwt het nog steeds als ik naar bed ga. De wegen zijn dan ook lang niet altijd goed begaanbaar en duurt soms best lang voordat de schuifwagens langs komen. Maar gelukkigen hoeven we niet zelf de oprit schoon te maken, want dan kun je hier bezig blijven.